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This master’s thesis addresses the phenomenon of code-switching, on the one hand, in general linguistic terms and, on the other, in a socio-cultural context. In this sense, it takes a closer look at the causes and effects of code-switching on African American people living in the United States, who switch between African American English and Standard English in their daily lives.
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L'ouvrage fait le point théorique sur la prise en compte des différents contextes socioculturels auxquels sont soumis l'enseignement et l'apprentissage du français. Après une approche épistémologique ou historique permettant de cerner la définition du socioculturel, l'ouvrage interroge le rôle que jouent les contextes socioculturels sur la construction des contenus d'enseignement et leur influence sur les pratiques de classe. Les contributeurs sont des spécialistes reconnus dans plusieurs champs de la recherche sur l'enseignement et l'apprentissage, dont la didactique du français. Cela fait de l'ouvrage une référence sur la question.
French language --- Teaching --- Study and teaching --- Social aspects --- Socio-cultural context --- Teaching French language --- Sociology --- Didactics --- Instruction --- Pedagogy --- School teaching --- Schoolteaching --- Education --- Instructional systems --- Pedagogical content knowledge --- Training
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